مهندسی برق *کنترل-مخابرات-الکترونیک-قدرت*

پایگاهی برای همه دانشجویان فنی مهندسی

مهندسی برق *کنترل-مخابرات-الکترونیک-قدرت*

پایگاهی برای همه دانشجویان فنی مهندسی

کاربرد نرم افزار Matlab در کنترل مدرن

 

Matlab یک زبان برنامه نویسی با قابلیت بالا برای انجام محاسبات فنی است. این نرم افزار تواناییهای محاسبه، نمایش و برنامه نویسی در محیطی ساده و با دستورالعملهای آشنا را گردآوری کرده است. هستة اصلی این نرم افزار برای انجام محاسبات و تحلیلهای ریاضی نظیر محاسبات عددی و آنالیز داده ها طراحی شده است. اما قدرت بالای تحلیل و تواناییهای گرافیکی قابل توجه این نرم افزار در قالب جعبه ابزارهایی در اختیار مهندسان نیز قرار گرفته است تا از طریق آن به شبیه سازی و تحلیل عملکرد سیستمهای مورد نظر خود بپردازند. دسته ای از این جعبه ابزارها که مرتبط با مهندسی کنترل هستند عبارتند از:

Control System Toolbox

Fozzy Logic Toolbox

LMI control Toolbox

Model Predictive Control Toolbox

μ-Analysis & Synthesis Toolbox

Neural Networks Toolbox

Quantitative Feedback Theory Toolbox

Robust Control Toolbox

هدف از این ضمیمه ارائة توضیحات کافی دربارة دستوراتی از Matlab است که در کنترل مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. بر این اساس، در بخش دوم صرفاً معرفی این دستورات، نحوة عملکرد و شیوة نگارش آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت. در بخش سوم نیز این دستورات برای نوشتن برنامه های مربوط به شبیه سازیهای متن کتاب استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که اکثر دستورات ارائة شده در این ضمیمه از جعبه ابزار Control Systems هستند.

این ضمیمه را می توانید به صورت فایل pdf در اینجا بیابید. 

 

دانلود

همچنین برنامه های نوشته شده برای مسائل کتاب کنترل مدرن را نیز می توانید به صورت فایل فشرده شده (Zipped File) در اینجا بیابید. 

 

دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد